Geulvergunning

Bent u in bezit van de vispas van HSV Ons Genoegen dan kunt u een Geulvergunning aanvragen. Er worden voor de Geulvergunning éénmalig 5,00 administratiekosten in rekening gebracht. Deze kosten worden pas in rekening gebracht nadat u een aanvraag voor de vergunning heeft gestuurd naar r.fonsaer@gmail.com en nadat deze aanvraag positief is beantwoord (er geldt een beperkt aantal vergunningen jaarlijks). U ontvangt vervolgens uw Geulvergunning per post.

Op deze vergunning staat exact vermeld waar er gevist mag worden. Indien eenmaal de Geulvergunning verstrekt is aan u gaan wij er van uit dat u deze graag jaarlijks wil blijven ontvangen. U behoeft deze dus slechts één maal aan te vragen en betaald hiervoor slechts eenmalig de administratie en portokosten.

HSV Ons Genoegen Bunde en HSV Geduld Overwint Meerssen hebben besloten dat sinds 1 januari 2020 al hun leden het volledige gezamenlijke viswater mogen bevissen.
De Geulvergunning geeft de houder het recht, gecombineerd met de geldige vispas, om te mogen vissen in de wateren van de gemeente Meerssen vanaf de gemeentegrens Valkenburg/Meerssen tot in het buurtschap Voulwames zoals weergegeven op de bij de vergunning ontvangen kaarten "Viswater Meerssen" en "Viswater Bunde". Bij het vissen op de Geul geldt "Catch & Release", alle gevangen vis dient zo snel mogelijk onthaakt en terug gezet te worden.

Visregels
Er gelden de volgende regels voor het vissen op de Geul:
1. Vissen met één hengel is toegestaan.
2. De vergunninghouder staat onder toezicht van de beide hengelsportverenigingen en dient een geldige vispas met een geldige Geulvergunning op eerste aanvraag van controleur/BOA te tonen.
3. De vergunninghouder moet de aanwezige paden volgen en mag zich alleen bevinden in de Geul zelf of binnen 5 meter van de oevers van de Geul.
4. Verboden te vissen 25 meter stroomopwaarts en stroomafwaarts van stuwen, vistrappen en (zichtbare) meetpunten.
5. Weerhaken, wornen en/of nabootsingen hiervan zijn verboden.
6. Vissen is toegestaan vanaf één uur voor zonsopgang tot twee uur na zonsondergang.
7. Nachtvissen is verboden.
8. De VBC-Geulpas dient altijd zichtbaar gedragen te worden.

Onze vissers worden verzocht om na het vissen een vangstregistratie in te vullen.

Kortlopende vergunningen
Verder wordt jaarlijks een beperkt aantal dag- of weekvergunningen verstrekt voor het vissen op de Geul voor niet-leden. Het toekennen daarvan gebeurd op basis van een beoordeling van de actuele viswater toestand en de actuele hengeldruk op het verenigingswater. Let Op: Deze vergunningen vallen niet onder de gezamenlijke regeling. U vraagt apart een vergunning aan voor het vistraject in Meerssen en/of apart een vergunning voor het vistraject in Bunde.

U kunt uw aanvraag voor een kortlopende vergunning indienen per e-mail bij:

Dag of weekvergunning voor viswater HSV Ons Genoegen te Bunde
: Dhr. R. Fonsaer, penningmeester op: r.fonsaer@gmail.com

Dagvergunning voor viswater HSV Geduld Overwint te Meerssen: Dhr. J. Kouters, secretaris op: hsvmeerssen@gmail.com

Er gelden dagprijzen voor deze kortlopende vergunningen, meer info is via de bovenstaande beide email adressen verkrijgbaar. We wijzen er hierbij nadrukkelijk op dat een aanvraag geen recht geeft op het daadwerkelijk ontvangen van een dag- of weekvergunning.